Rozsah kompetencii manažéra kvality:
- navrhuje spôsob implementácie podmienok kvality v zmysle zákona č. 448/2008 o sociálnych službách a ďalších dotknutých zákonov a determinujúcej dokumentácie do služieb.
- vedie pracovníkov k spracovávaniu koncepcií, metodík a postupov pre plnenie požiadaviek zákona o sociálnych službách v rámci výkonu svojich odborných, obslužných a odborných činností. Spolu s vedúcimi pracovníkmi sa podieľa na prevode cieľov do čiastkových úloh.
- podieľa sa na monitorovaní a vyhodnocovaní úspešnosti zvolených postupov, na interpretácii získaných údajov a na určení ich úlohy a významu v systéme kvality služieb.
- vyhľadáva nové trendy a metódy zvyšovania kvality sociálnych služieb, ako aj zmeny v determinujúcej dokumentácii a navrhuje opatrenia, ktoré z týchto zmien vyplývajú pre systém plnenia podmienok kvality.
- spracováva a predkladá správy riaditeľovi o dosahovanej výkonnosti systému podmienok kvality a návrhy na jeho zlepšovanie.
- navrhuje zloženie a náplň práce interdisciplinárneho tímu a navrhuje pre nich úlohy a opatrenia.
- navrhuje spôsob získavania a používania informácií o potrebách a spokojnosti klientov a zainteresovaných strán.
- podporuje povedomie o závažnosti požiadaviek klientov a ostatných zainteresovaných strán na pracovisku..
- plánuje a uskutočňuje vnútorné kontroly súvisiace s plnením podmienok kvality, zabezpečuje vypracovanie návrhov nápravných a preventívnych opatrení, kontroluje a sleduje ich účinnosť a dohliada na pripravenosť systému plnenia podmienok kvality k externej kontrole.
- predkladá potrebné vysvetlenia kontrolným orgánom, ak je ku kontrole prizvaný.